Изглежда, че ентусиазмът на Илон Мъск по отношение на Китай не се е изпарил въпреки проблемите, предизвикани от ограничителните коронавирусни мерки в Шанхай и други населени места, които продължават да помрачават местното производството на Tesla. Доставчиците на американския електромобилен концерн обаче не споделят същия оптимизъм, пише Bloomberg.
По време на последната конференция на компанията за обявяване на тримесечните финансови данни се появи усещане за дежа вю. Представителите на базираните в Тайван доставчици на Tesla предоставиха прями коментари относно плановете им за диверсификация на производството спрямо Китай, оценявайки последиците от блокадите в страната.
Усещането беше като завръщане в разгара на търговската война, инициирана от администрацията на президента Доналд Тръмп.
Коронавирусът стимулира и ускорява процеса на обособяване на локализирано производство и локализирани вериги на доставка, изтъква председателят на Hon Hai Precision Industry Юн Лу пред анализатори на 12 май. Hon Hai е водещото звено на най-големия частен работодател в Китай, Foxconn – известен като ключов партньор на Apple при сглобяването на iPhone. Компанията също така доставя компоненти на Tesla и други автомобилни производители.
В средата на април доставчикът на части за Tesla Delta Electronics също коментира плановете си за добавяне на повече капацитет извън Китай, въпреки че призна, че страната ще остане най-голямата ѝ производствена база.
А седмица по-късно доставчикът на модули за камери Primax Electronics разкри целта си да намали производството в Китай до под 50% от общия си капацитет до 2024 г. Primax заяви, че се стреми да увеличи размера на своите мощности в Тайланд и Чехия, като сподели, че обмисля и изграждане на обект в САЩ.
„Китай винаги се е позиционирал като световна фабрика, но нещата може би се променят на фона на настоящата ситуация“, изтъква председателят Реймънд Лиан пред анализатори, добавяйки: „Ще разположим повече регионални производствени бази“.
Според него нарастващите разходи в Китай, геополитическото напрежение и митата са взети предвид от компанията.
Предпазливостта на доставчиците на Tesla отразява и промяната в мисленето сред чуждестранните фирми относно техните инвестиции в Китай. И все пак това рязко контрастира с нестихващия оптимизъм на Мъск към страната – може би разбираемо за страна с 1,4 милиарда души население с нарастваща покупателна способност.
През последните седмици най-богатият човек на планетата прогнозира, че китайската икономика ще изпревари тази на САЩ, като похвали „супер талантливите и трудолюбиви“ китайски работници и до голяма степен отхвърли въздействието на коронавирусните ограничения в Шанхай върху дейността на компанията.
Все пак причинените щети не могат да бъдат пренебрегнати. Продажбите на Tesla в Китай се сринаха през април, като вътрешните доставки паднаха с почти 90% спрямо данните година по-рано.
Дори Даниел Айвс, анализатор от Wedbush с ясно изразени бичи настроения спрямо Tesla, понижи своята оценка за акциите на компанията поради производствените прекъсвания в Китай и предупреди за „рискове за отвличане на вниманието“ от сделката на Мъск с Twitter.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция